Sandėlio apskaita logistikoje

Krovinių pervežimas, Logistika, Verslas

Sandėliavimo apskaitaSandėliai yra vieni iš svarbiausių logistikos sistemos sudėtinių dalių ir turi nemažą reikšmę visoje logistikos sistemos grandinėje. Tai yra atsargų laikymo ir saugojimo vieta, ir nuo to, kaip efektyviai yra organizuojamas sandėlių darbas priklauso klientų aptarnavimo lygis, savalaikis žaliavų patekimas į gamybos cechus, sandėlio išlaidų lygis, klientų pasitenkinimas užsakymų atlikimu, užsakymų atlikimo greitis.

Sandėlio apskaita sukurta tam, kad minimizuotų įšaldytas apyvartines lėšas, užtikrintų užsakymų įvykdymą laiku. Šiuolaikinių technologijų panaudojimas leidžia daug greičiau atlikti reikalingas operacijas sandėlyje, sumažinti informacijos įvedimo laiką, palengvinti atsargų valdymą. Sandėlių valdymas apima visų duomenų, susijusių su atsargų judėjimu, fiksavimą, lydinčių dokumentų įvedimą ir saugojimą.

Po žaliavų pirkimo iki jų panaudojimo gamyboje reikia tinkamai kontroliuoti žaliavas, tai reiškia, kad turi būti tinkamai parinkti ir vykdomi atsargų kontrolės metodai, taip pat ne tik nuvežtos, bet sandėliuojamos atsargos į sandėliavimo vietas. Kontroliuojamos ir sandėliuojamos yra ne tik žaliavos, bet ir kitos gamybai reikalingos medžiagos: atskiros detalės bei pusgaminiai. Pagaminus suplanuotą produkciją bei ją supakavus, ji vežama į paskirstymo centrą – gatavos produkcijos sandėlį, kuriame galutinė produkcija sandėliuojama, kontroliuojama ir vykdomi klientų užsakymai.

Išskiriami rankų darbo, mechanizuoti ir automatizuoti sandėliai. Automatizuotame sandėlyje daugiapakopius darbo procesus atlieka distancinio valdymo mašinos, kurias žmonės vien tiktai valdo ir kontroliuoja. Visiškai automatizuotame sandėlyje priėmimo ir išdavimo procesai vykdomi panaudojant elektroninį duomenų apdorojimo įrenginį. Aukštas stelažinis sandėlis yra labiausiai automatizuotas.

Svarbiausios sandėlių funkcijos: medžiagų poreikiu ir jų gavimo neatitikimo šalinimu rūpinasi išlyginamosios sandėlio funkcijos. Jos užtikrina kokybišką klientų aptarnavimą. Prekių pakankamumas sandėlyje yra labai svarbu, kai reikia aprūpinti klientą reikiamais produktais, reikiamu kiekiu, bet gali pasitaikyti medžiagų gavimo trukmės ir kiekio neatitikimų.