Vandens siurblio sparnuočių tipai ir jų pranašumai

Vandens siurbliai

panardinami elektriniai vandens siurbliai

Didžioji dauguma siurblių yra skirti švariam ar purvinam vandeniui. Siurblių veikimo principas yra labai paprastas – siurblio viduje mechaninė energija paverčiama kinetine jėga – įtraukus skysti per vieną angą iš pilti jį per išmetimo angą. Skiriasi tik sparnuotės kuri varinėja vandenį tipas. Ji gali būti dviguba t.y. krumpliaračiai sandariai sukasi, įsiurbia vandenį ir neleidžia jam ištekėti.

Dinaminiai siurbliai gali būti su pusiau uždaro arba visiškai uždaro tipo sparnuotėmis, jie sukuria spaudimą kuris stumią vandenį tačiau išsijungus vanduo bėga atgal ir tokiam siurbliui reikalingas atbulinės eigos vožtuvas. Uždaro tipo sparnuotės yra efektyviausios nes jos labai tiksliai nukreipia skysčius, ir tai reiškia kad daugiau skysčio iš tikro yra perpumpuojama nes kitais dviem atvejais tas pats vanduo ilgiau užsilieka ant sparnuotės ir sukasi aplink keletą kartų o tai jau ir nereikalingos energijos sąnaudos ir nusidėvėjimas. Išcentrinės jėgos kiekis kurio reikia skirtingiems skysčiams pumpuoti yra nevienodas.

Didžiausias siurblių priešas yra viduje sukuriamas spaudimas kuris yra nevienodas aplink sparnuotę, mažesnis per vidurį kur skystis įsiurbiamas ir aukštesnis kraštuose. Tai įtakoja veleno ant kurio pritvirtinta sparnuotė judėjimą, guolių nusidėvėjimą todėl pramoninėms aplikacijoms rekomenduoja naudoti sparnuotes su guoliais iš abiejų pusių kurios subalansuoja visos sistemos darbą. Tirštoms cheminėms medžiagoms, gliukozės sirupui ir panašioms medžiagoms reikia kur kas daugiau elektros energijos, sparnuotės sukimosi greičio ir vamzdžių diametro.

Nei vieno tipo siurblys neveiks jei jo viduje yra oro todėl prieš naudojimą ar atlikus remontą reikia mechaniniu būdu užpildyti visą siurblio vidų skysčiu. Atlikti vandens siurblių variklio darbo ir bendro našumo bandymai įrodė kad panardinami elektriniai vandens siurbliai yra ne tokie ilgaamžiški kaip metaliniai pramoniniai ir pranašesni tik už mechaninius. Darbinė variklio temperatūra taip stipriai nepakyla ir galima pompuoti didesnius kiekius skysčių.