Dygliuotų padangų trūkumai

Automobiliai

dygliuotos padangos

Dygliuotos padangos yra be jokios abejonės pranašesnės kai reikia važiuoti apledėjusiu arba gausiai užsnigtu keliu tačiau tokios ilgą laiką išsilaikančios oro sąlygos Lietuvoje darosi vis retesnės. Nenuostabu kad vartotojams kyla abejonės, ar verta tokias pirkti jei teks panaudoti pagal paskirtį retokai, be to, šios padangos turi ir trūkumų. Kokie jie?

Ilgesnis stabdymo kelias

Žiemą kelininkams nuvalius automagistrales ir regioninius kelius jie tampa sausi, o jei šiek tiek apledėję, druska greitai ištirpdo ir kelias tampa šlapias. Abiem atvejais dygliuotos padangos esant tokioms sąlygoms žiemą praranda sukibimą su asfaltu. Jei to nežinote, gali labai smarkiai klysti manydami kad su spygliuotomis padangomis gali važiuoti greičiau. Atvirkščiai, tai gali būti pražūtinga – ant stabilaus paviršiaus didesnį vaidmenį turi gumos sąlytis su asfaltu, o dygliai tokiu atveju tik trukdo todėl stabdymo kelias gali būti iki 30 proc. ilgesnis.

Triukšmas

Visi žinome kad dygliuotos padangos sukelia triukšmą. Kiekvieną sekundę su kelio danga prisiliečia bent du metaliniai spygliai kurie greitai važiuojant skleidžia dar didesnį garsą. Todėl dygliuotas padangas geriausia naudoti kai keliai yra apkloti suplūkto arba šlapio sniego sluoksniu.

Žala kelio dangai

Moksliniai tyrimais ne kartą yra įrodyta kad dygliuotos padangos kenkia asfalto dangai, grindiniams ir trinkelėmis klotiems keliams. Šalyse kur toks padangų naudojimas neribojamas kelio dangos, tarpmiestiniai keliai būna su provėžomis kurias išgraužia dygliai. Susiformavusiose provėžose kaupiasi vanduo, tokiame kelyje sunku valdyti automobilį.

Didesnės išlaidos

Norint vairuoti automobilį su dygliuotomis padangomis turėsite pirkti visą komplektą t. y. 4 vnt. Naudoti dygliuotas ir paprastas padangas ant skirtingų ašių yra draudžiama. Dygliuotų padangų kaina yra didesnė, be to padangų efektyvumas ženkliai sumažėja po 2 žiemų todėl tenka arba spyglius pakeisti arba važinėti be dyglių.